IZBORNI PREDMET: DOMAĆINSTVO

 

Saradnja sa predstavnicima iz oblasti industrije nameštaja


Izborni predmet:domaćinstvo
Nastavna jedinica: Uređenje stambenog prostora
Odeljenje: I grupa(7-1 i 7-2) i II grupa(7-3)
          Učenici 7.razreda su u dve grupe sa predmetnim nastavnikom posetili prodavnicu nameštaja „Simpo“ gde su mogli na licu mesta da se upoznaju sa delovima nameštaja. Pošto nam je tema bila „Uređenje stambenog prostora“ posmatranjem nameštaja smo vizuelno  kombinovali  elemente koji su potrebni za određne delove stambenog prostora. Učenici su bili veoma maštoviti u kombinovanju elemenata za dnevnu sobu,trpezariju,spavaću sobu,a naročito su bili inspirativni u uređenju dečijih soba tj.iskazivali su želje i ideje za uređenje svog ličnog prostora.
        Čas je bio ispunjen i vrlo zanimljiv, jer kod dece svaka promena ambijenta ili ustaljenog  načina rada, izaziva pobuđivanje većeg interesovanja i maštovitost.

 

Saradnja sa predstavnicima iz oblasti zanatstva

Izborni predmet:domaćinstvo
Nastavna jedinica: Uređenje kuhinjskog prostora
Odeljenje:I grupa(7-1 i 7-2) i II grupa(7-3)
          Učenici 7.razreda su u dve grupe sa predmetnim nastavnikom posetili poslastičarnicu u Studenstom centru Kragujevac , delu gde je pored proizvodnje hrane za studente  razvijena i proizvodnja poslastičarskih proizvoda.
       Pošto je tema bila upoznavanje i uređenje kuhinjskog prostora ,želja mi je bila da učenici uživo vide kako izgleda mesto gde se proizvodi velika količina hrane.Učenici su provedeni kroz kuhinjski deo gde im je lepo objašnjeno  i pokazano kolike su posude za kuvanje studentskog ručka,kolika je friteza i  roštilj,kao i drugi elementi.
      Po završenom razgledanju kuhinje otišli smo u deo za proizvodnju kolača gde smo mogli videti velike miksere,plehove i pećnice.Pored vizuelnog doživljaja učenici su zasukali rukave i dobili zadatke da od pripremljene smese za kolače naprave željene oblike.
     Moram da napomenem da su učenici pre ulaska dobili higijenske kape i mantile i da je kod  njih to pojačali doživljaj,jer su se osećali i ponašali kao sastavni deo tima. A najzanimljiviji i najslađi deo je došao na kraju kada su učenici degustirali poslastičarske proizvode.
     Čas je bio ispunjen i vrlo zanimljiv, jer kod dece svaka promena ambijenta ili ustaljenog  načina rada, izaziva pobuđivanje većeg interesovanja i maštovitost.

Fotografije sa časa domačinstva možete videti u našoj Foto galeriji ili sledećem linku

 

Saradnja sa predstavnicima iz oblasti hemijske industrije

Izborni predmet:domaćinstvo
Nastavna jedinica: Održavanje higijene u stambenom prostoru                  

Odeljenje:I grupa(7-1 i 7-2) i II grupa(7-3)                                                                                
           Učenici 7.razreda su u dve grupe sa predmetnim nastavnikom posetili prodavnicu „Lili“ gde su se upoznavali sa sredstvima za održavanje higijene u stambenim prostorijama.
         Učenici su se na licu mesta upoznavali sa sredstvima kojima se glača parket,briše prašina,odmašćuju rerna i ringle, kako i čime peru pločice u kuhinji ili kupatilu . Takođe su sami pronašli razne vrste krpa za glačanje,čišćenje,zatim razgledali razne zogere,brisače za stakla i kombinovali sredstvo sa „alatom“ za čišćenje. Posle smo prešli i na deo za čišćenje obuće gde smo sagledali razne vrste sredstava za održavanje  i čišćenje obuće.
        Ono što mogu da istaknem kao glavnu moju impresiju sa ovog časa je to da je učenicima veoma poznata ova oblast,naime jako dobro znaju  za šta se koristi „Pronto“, „Domestos“, „ Mer“  ili „Veniš“  i da mogu zaključiti da redovno učestvuju u održavanju svojih stambenih prostorija što je za svaku pohvalu.                      

                                                                           
                                                                                    

                                                                                                                                                                     Predmetni nastavnik:
                                                                                                                                                                   Katarina Dimitrijević
 

 

 

SEKCIJA IZ FIZIKE    

Naša škola se ukljucila u evropsku mrežu za diseminaciju istraživačkog metoda u nastavi nauka i matematike (IBSME) i tako postala učesnica u projektu Fibonaci.  

On u sebe uključuje i projekat Zeleni talas - vesnici proleća“,  što zahteva primenu istraživačkog metoda Ruka u testu u nastavi fizike.

 

 U okviru sekcije iz fizike, koju vodi nastavnica Jasmina Jovičić, učenici šestog razreda (30 učenika iz sva 3 odeljenja) trenutno rade na izradi meteorološke stanice. Pred učenike su stavljeni sledeći zadaci: da konstruišu termometar, da odrade test širenja tečnosti i etaloniraju termometar; da konstruišu uređaj za sakupljanje padavina; tu je i posmatranje i definicija vetra, određivanje pravca duvanja vetra korišćenjem vetrokaza koji treba konstruisati; pravljenje anemometra u cilju merenja brzine vetra. Učenici mere pomenute parametre i upoređuju ih sa zvaničnim koje izdaje RHZ.

 

Za drugo polugodište je planirano praćenje vesnika proleća, zajedno sa podacima o temperaturi, količini padavina i brzini vetra koje će učenici slati na sajt Zeleni talas - Srbija.

 

Planirano je i da se radi na projektu Evropa otkrića, a odabrana tema je Put sunčevog zraka.

 

 Materijal korišćen za izradu praktičnih radova donosili su učenici od kuće. Roditelji đaka u velikoj meri sarađuju i pomažu u realizaciji projekta.

 

 

Kliknite ovde za pregled foto galerije sa sekcije fizike

 

  NOVINARSKA SEKCIJA  


  

Novinarsku sekciju, koju školske 2012/2013. godine vodi Nataša Milivojević, čini tim učenika sedmog i osmog razreda. Na prvim časovima, po prijemu članova, razgovaralo se o interesovanjima učenika prema kojima su i dobili zaduženja za pisanje članaka na određene teme. Upoznati su sa konceptom lista prethodnih godina, a sami su  predstavljali školske listove koje su mogli da vide kod drugova iz drugih škola. Pravili su pitanja za anketu među učenicima škole i razmišljali o formulacijama pitanja koja mogu da im pruže najbolje rezultate, a realizaciju ankete su predvideli u drugom polugodištu.  Uvideli su da je vest najzastupljenija forma novinarskog istraživanja. Razgovarali su o pitanjima na koja ona treba da odgovori (ko, šta, gde, kada i kako). Upoznali su se i sa izveštajem  i uvideli da je to najčešći oblik novinarskog izražavanja sa kojim se javnost upoznaje sa nekim  događajem, ali opširnije i sa više detalja nego što to daje vest. Pisali su praktične vežbe koristeći informacije iz školskog života (posete, priredbe, literarni konkursi, sportske aktivnosti).

 

Analizom novinarskih tekstova i vežbama u pisanju istih učenici su upućivani  da uočavaju karakteristike novinarskog jezika i stila i  da prepoznaju ulogu naslova u isticanju važnosti informacija. Prema svojim interesovanjima pisali su članke o svemu što može da zanima mlade (muzika, zabava, moda, sport). Podsticali su svoje talentovane drugove da promovišu njihove literarne i likovne radove i da se tako uključe u predstavljanje školskog života.

 

Svi koji sebe vide u budućem radu novinarske sekcije i smatraju da svojom aktivnošću mogu da doprinesu promociji svoga i rada svojih drugova pozvani su da nam se pridruže.

 

 

 

 

 

Kliknite ovde za preuzimanje najnovijeg broja naših školskih novina